Friday, May 29, 2009

Anieq & Walker..

Haa laa, adik Anieq dah boleh naik walker la.. betu.. sungguh betul.. dah boleh jalan sana sini dah.. eh tapikan betul ker ada orang kata " tak leh ajar anak naik walker, takut nanti tua, boleh jadi nyanyuk?" isk sungguh ke? Sungguh aku curiga.. adakah dengan berjalan dahulu sebelum merangkak boleh jadi pelupa.. (err tapi aku kan mudah lupa..?" he hee...

Hmm entah lah... tukar je lah topik.. hmm adik Anieq nih mula naik walker kat umah mama pengasuh dia.. lega la sikit bila dah pandai naik walker nih.. boleh la di tinggal-tinggal kan.. dia pon ralit main-main jalan-jalan.. he hee tak teruk sangat nak dok perati dia.. tapi kakak dia lak dok jelos kang.. harus dia nak naik sama, kalau tak dia nak main sorong-sorong la...







Posted by Picasa

2 comments:

afifah said...

Re: bila baby seeloknya naik walker?
Kalau ikutkan kat US walker ni dah diharamkan sebab banyak emndatangkan kesan negatif kepada baby. Antaranya ia membantutkan perkembangan baby sebab ia memerlukan baby untuk menekan saraf tunjang dia terutama bagi baby yang belum sesuai masanya dan belum boleh duduk. Sebaik2nya elakkan guna walker supaya baby boleh berkembang secara natural daripada meniarap-merangkak-bertatih-berjalan dan berlari...

-petik dari susuibu.com

Sikelu said...

hmm..
sepatutnya macam tu la..
tapi bila baby dah cargas,.. nak melunjoq saja.. dah tu pulak rasa-rasa dah keras la.. tak kan lembik nak masukkan dalam walker kan.. ok la..